Atlas da Boca af Gaya de Medeiros

Jeg tilbragte min barndom og størstedelen af mine teenageår meget stille og tilbagetrukket. Utallige dage gik med at læse mennesker og især alt det de ikke sagde højt.

Ordets ’gestus’, Ordets ‘blik’, Ordets ‘åndedrag’ indeholder så meget sandhed og hemmelighed, og jeg har brugt en stor del af mit liv på at forsøge at forstå de spor de sætter i kroppen. Jeg tror, at værket udspringer fra denne søgen. / Gaya de Medeiros

”Atlas da Boca ” (Atlas of the Mouth) udforsker to transkønnede kroppe gennem munden. Som et symbol bliver munden grænsefladen mellem det offentlige og det private, mellem det erotiske og det politiske, mellem tavshed og det udtalte ord. Ved at stille spørgsmål ved ordenes ’gestik’ dykker dette værk ned i øjeblikket, hvor munden hærder og lader ordene komme brølende ud.

Efter forestillingen er der ekstra arrangement bagefter 

Engelsk

I spent my childhood and most of my teenage years very quietly. Countless days reading people and, especially their “non-words”. A “word-gesture”, a “word-gaze”, a “word-breath” contains so much truth and secret that I spend my life trying figure out the paths that they inscribe into the body. I believe that this is the place where the piece is settled. / Gaya de Medeiros

Atlas da Boca (Atlas of the Mouth) explores two trans bodies through the mouth. As a symbol, the mouth becomes the interface between the public and the private, between the erotic and the political, between silence and the word that lasts. Questioning the “words-gestures”, this piece delves into the moments in which the mouth hardens, letting the words come out roaring.

After the performance, there is an extra event afterwards

 

 

Dansekapellet

Dansekapellet

Bispebjerg Torv 1

2400
Del med